محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

امان از زبان درازی این نسل

صبح: درحالی که دارم لباس می پوشم و فکر میکنم چی بزارم پسرک بپوشه میشنوم که خاله وسطی با کمی دلخوری میگه باشه باشه میگیرم، نگاه میکنم میبینم جلوی در دستشویی داره شلوار پسرک رو درمیاره که ایشون مشرف شن توی دستشویی برای قضای حاجت، میپرسم چی شده؟ خاله میگه ناخن هام رو میگه، خودم میرم داخل دستشویی برای تطهیر پسرکم :))) و بهش میگم به خاله چی میگی شما؟ با تحکم میگه خب ناخن هاش مثل بیل و گلنگ شده گفتم بگیره. خندم رو به زور جمع میکنم روی صورتم و میگم شما اجازه نداری به کسی بگی چه کار کنه یا نه اونم اینجوری بد. صداش رو مهربان میکنه و میفرمایند نه نه به خاله اینجوری نگفتم که فقط گفتم ناخن هاشو بگیره

من و پسرک کنار هم نشستیم و من دارم کلنجار میرم باهاش که کتاب تمرین خونش رو رنگ آمیزی کنه  و ایشون مثل همیشه بدون دقت و علاقه رنگ میکرد و هر چند ثانیه ی بار میگفت خب مامان شما هم کمک کن چرا همش اونایی که سختن میدی من رنگ کنم خب مامانی چرا رنگ نمیکی خودت مامانی کمک کن و.....سرآخر بهش گفتم درست رنگ کن پسر من، اینا رو  .... جان ( اسم مربیش در مهد) قراره ببینه ها!!! و ایشون یهو باز مدادش رو برمیداره و شروع میکنه به درست کردن رنگ آمیزی های قبلیش و میگه پس بزار خوب باشه بگه آفرین بهم

پسر کوچیکه الهی قربونش بشم یک انگلیسی زبان هست که داره بین چندتا فارسی زبان بزرگ میشه بس کلماتش مخلوط انگلیسی و فارسی شده بچم و من با لذت نگاهش میکنم و میگم الهی مادر به فدای تو پسرک خارجی من


بعدا نوشت : آقا اشتباه برداشت نشه من عاشق اینم بچم انگلیسی حرف بزنه ها نه، من لذت می برم از اینکه سلول های مغزی بچه زشد میکنه، یادگیری دو زبان یعنی رشد مغز، ضمن اینکه لذت می برم از اینکه بچه نیازی نداشته باشه خیلی سختی بکشه برای آموزش ی زبان دیگه ، بلکه زمانش رو بزاره چندتا زبان رو بعدا یاد بگیره علاوه بر دو زبان فقط اونم به زور نمره و دگنک مدرسه، من لذت می برم از عشق به آموختن در بچه به هر دو زبان 

نظرات 1 + ارسال نظر
دل آرام دوشنبه 13 دی 1400 ساعت 15:04

با احترام این مدلی زبان فارسی رو یاد نمیگیره.


میدونم شما مخالفی
دیشب هم توی خونه همین بحث بود
باباجان بچه میره مهد یاد میگیره بلاخره فارسی حرف بزنه
البته اینم بگم به هیچ وجه حاظر نیست از دیدن کالرتون های مورد علاقه انگلیسیش بگذره چون اونا همه موزیکال هستن تقریبا
واسه همینم من هم سعی کردم آموزشی براش بگیرم، آموزش رنگ ها، آموزش اشکال، اعداد، الفبا، حیوانات و میوه ها.... . ضمن اینکه بزرگه هم هست و من نمیتونم اون رو منع کنم نبینه برای اینکه کوئچیکه نبینه
خلاصه با کمک انگلیسی فارسی هم یادش میدیم بعضا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.