محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

این روزها

آقا شما رو بخدا اینقدر کسی رو قضاوت نکنید
باید کفشهای هرکسی رو پوشید بعد قضاوتش کرد
البته میدونم گفتن این حرف آسونه و عمل کردنش سخترین کار دنیا
میدونم خود من هر لحظه دارم دیگران رو قضاوت میکنم توی ذهنم و توی صحبت ها با دیگران 
ولی از وقتی بچه دار شدم گوش خودم رو گرفتم که اصلا کسی رو درباره بچه اش قضاوت نکنم و امیدوارم که این کار ور نکرده باشم
بچه، بچه، عجیب ترین مقوله عالم
اگر هرکسی رو تا سرحد جان دوست داشته باشی باز هم قابل مقایسه با عشق به فرزند نمیشه
وقتی من میبینم پسر کوچیکه شب ها از ساعت2  به بعد بیدار میشه و گریه و نلوزیون میخواد و رفتن به سالن با لامپ روشن و.....، هرچند دعواش میکنم بچه رو از سر خستگی جسمی اما فشار روحی روم هست که وزن ش قابل قیاس نیست به سنگین ترین کوه های عالم، چرا که نگرانم نکنه نوع تربیت ما، نوع برخوردمون با بچه، دسترسی ها و اجازه هایی کهبه  بچه دادیم شامل گوشی و تلوزیون و..... روش اثر داشته که بچه اینجو.ری بازخورد نشون میده
حالا این وسط ی عزیزی هم هی این موضوع رو با صدای بلند عنوان کنه و بگه واقعا عصبانیم میکنه چون من دارم له میشم زیر این بار روانی خودم دیگه نیازی به شنیدنش با صدای بلند ندارم. پس قضاوت نکنیم هم رو که چرا اینجوری هستی چرا اینجوری برخورد میکنی و...... شاید یکی مثل من وقتی نگرانه دوست نداره زیاد دربارش حرف بزنه میدونم برای اطرافیانم سخت میشه ولی خب توقع دارم درکم کنن شاید طرف از بیرون خیلی خودش رو مقاوم نشون داده ولی از درون داره خودش رو به زور سرهم نگه میداره و تنها مقوله ای که برای من باعث ریزش درونی میشه بچه است بچه بچه و بچه


ی مدت هست دارم کتاب از طرف او نوشته آلبا دسس پدس رو میخونم
کتابی در باره زنان
البته وقایع داستان در اوایل دهه 30 و بعد جنگ جهانی دوم در کشور ایتالیاست
ولی موضوع اصلی زنان هستند در داستان کتاب
و گاهی چقدر جالب و دردناک میشه شباهت امروز زنان ایران به زنان در دهه 1930 و 1940 ایتالیا



بعدا نوشت1:
قصد دارم پسر بزرگه رو ثبت نام کنم استخر کلاس خصوصی آموزش شنا
عاشقه استخر و آب هست پسرکم
کلی سپردم به استخر که بهترین مربی رو میخوام بچه زده نشه
دیروز گفتن حضوری بیا.همراه کوچیک رفتم ( خیلی خنده دار بود ، آقایون میومدن داخل که فش هاشون رو تحویل بدن و کلید کمد بگیرن من رو میدیدن با جچشای گرد نگاه میکردن و هی درگوشی با هم پچ پچ میکردن و میخندیدن ( بی ادبا...................) البته از نظر من موردی نداشت رفتنم چون اون قسمت از استخر امن بود و آقایون باید میرفتن قسمت دیگه جهت تعویض لباس :))))))))))))))))))))
ی آقایی رو گفتن اومد باهاش حرف زدم
بنظرم اوکی بود
حتما پسرکم رو میسپارم به دست های باکفایت ایشون


بعدا نوشت2:
پسرکم دیشب موقع خواب به من میفرمایند غرغروووووووووووووووووووو :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))چرا؟ چون براش توضیح میدادم که دیگه نباید با گوشی بازی کنه و وقت خوابه و باید بزاره کنار
ایشونم گذاشت کنار ولی گفت من دوست داشتم هنوز هم بازی کنم اما چون شما ( یعنی من) گفتی فلان و فلان گذاشتم کنار اما ناراحتم چون شما همش غرغر میکنی بهم


بعدا نوشت 3:
دیشب بچه ها با هم بازی میکردن و قهقه میزدن و من لذت دنیا رو می بردم
عاشق پسر بزرگه هستم که در شدیدترین حالت عصبانیت هم سعی میکنه خودش رو کنترل کنه و دستش رو روی کوچیکه بلند نکنه اما برعکس کوچیکه که تا چیزی مورد رضایتش نباشه تق میزنه

نظرات 2 + ارسال نظر
دل آرام پنج‌شنبه 18 آذر 1400 ساعت 12:50

چه استخر خوبی.
من چندجا دور و بر پرسیدم گفتن قد بالای صد و نشد ببرم. الآنم کروناست. بعد از عید ببینم چه طوری میشه ببرمش.
بالای دو سال بچه‌ها از نظر جنسی فعال میشن و حساس، خوب شد نبردیش با خودت.

دل آرام چهارشنبه 17 آذر 1400 ساعت 15:01


اون خط آخر خیلی خوب بود. تق میزنه
ببوسشون. من برای استخر بهم گفتن حداقل قد ۱۰۰, دختر من تازه ۱۰۲ شده قدش. هنوز اقدام نکردم. نگران هم هستم به قول شما مربی خوب نباشه. بچه زده بشه. خلاصه شجاعت به خرج دادی بردیش استخر
در مورد خواب بچه ها به نظرم با یه مشاور خوب موضوع رو بررسی کنید. ما یه وقتایی یه جایی ناخواسته اشتباه می کنیم، بچه واکنش نشون میده.
مثلاً دختر من شبها با خواب بد می پرید. ده روزه کمتر تو آشپزخونه وقت میگذرونم، بیشتر با بزرگه هستم. یک هفته است خواب بد نمی‌بینه. روانشناس گفت یه اضطراب باعث پریدنش میشه. نمیدونم چه اضطرابی بود ولی با بازی بیشتر حل شد انگار.

من پسرم رو قبل از دوسالگی میبرم استخر
اول چندباری با من اومد ( پذیرش مادر و کودک داشتن)
بعد دیگه آخرای بارداری من شد و تولد دومی و... یکی دوبار بچه با باباش رفت استخر که دیگه غر زدن قدش کوتاهه نیارش و حالا باز داره میره
آره فکر کنم باید ی کاری بکنم چون خود بچه هم اذیت هستش

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.