محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

به کودکان خواندن بیاموزیم

توی محیط کار نشستم و برای فرار از  هزار و یک فکر و خیال صدالبته ( چون تا دلم بخواد کار ریز و درشت هست ولی حال و حوصلش نیست) کتاب میخونم. چه کتابی؟ کتاب به کودکان خواندن بیاموزیم. همین چند صفحه اول من رو کامل متقاعد کرد البته قبلا هم موافق بودم ولی بنظرم آموزش ی بار سخت و اضافه بود روی دوش بچه ها ولی داره نظرم عوض میشه البته که من دارم به بچه ها آموزش میدم ولی غیر مستقیم و کم صرفا در حد وقت گذروندن با کلیپ های موزیکال انگلیسی ( منتهای دوتا کلاس آنلاین پر بزرگه که خیلی مورد تمسخر درموردش قرار گرفتم از نظر برخی از اهل خانواده و دوستان و همکاران و...) ی اتفاق جالب هم چند روز پیش افتاد که الان باخوندن چند صفحه اول این کتاب عزمم رو جزم تر کرد برای آموزش

چند روز پیش توی ماشین بودیم که یهو همسر به پسر بزرگه گفت نگاه کن اون ماشین پلاکش با بقیه فرق داره و هی اون گفت کدوم و این نشون داد و پسرم گفت اوهموم رنگش آبیه و باباش گفت آره عددهاشم به زبون جوجو هست ( جوجو معرف حضور هست دیگه ؟؟ پسرای من کلیپ هاش رو میبیننن و منظورمون از زبان جوجو انگلیسی هستش) پسرم گفت اوهوم و بعد شروع کرد به خوندن عددها و رسید به حرفS باباش گفت اون ی حرف از الفبا است و پسر گفت میدونم و خوند سان = خورشید (SUN)  توی کلیپ های موزیکال آموزش الفبای انگلیسی دیده و یاد گرفته پس واقعا ما داریم در حق بچه ها ظلم میکنیم  کاش میتونستم و فرصت داشتم تکه های جالب این کتاب رو بنویسم اینجا

نویسنده میگه ما برای اینکه با بچه ها صحبت کنیم به مرور یاد گرفتیم باید با صدای بلندتر با اونها حرفغ بزنیم چون گوش بچه ها وقتی آرام و با صدای یواش صحبت کنیم متوجه نمیشه حالا اگر ما آدم بزررگها یاد گرفته بودیم با صدای آرام با هم حرف بزنیم در سن 6 سالگی باید ی آزون از بچه ها میگرفتیم تا ببینیم قدرت شنوایشون کامل شده بعد بهشون تکلم رو آموزش بدیم و درعوض اگر از همون سن کم کلمات رو درشت می نوشتیم و نشون بچه ها میدادیم میتونستن بخونن و اینکه بچه ها الان قادر به خوندن نیستند به دلیل این هست که ما کلمات رو ریز کردیم و شعاع بصری توسعه نیافته کودکان قادر نیست کلمات رو از هم تشخیص بده و بخونه  و.... نمیدونم تا چه حد ایشون درست میگه یا غلط ولی به هرحال من روی بچه خودم بازخوردش رو دیدم و قبول دارم نظرش رو
پس حتما این روش رو بیشتر ادامه میدم و بتونم و فرصت کنم بیشتر وقت میزارم برای آموزشش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.