محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

دارم نگران میشم

چرا؟ برای پسر بزرگه، بازم چرا؟ چون گیر ی پدر و مادری افتاده که .....

باعنایت به اینکه از بچگی حس میکردم پسرکم از هوش بهر بالاتری نسبت به سنش برخورداره و برای این که خودم رو گول نزنم تا امروز که 3 سال و 11 ماه و 2 روزش هست، سه بار بردمش تست هوش IQ و EQ. هر دفعه بچه نشون داده که برداشت های من درست بوده. حالا از ی طرف نمیخوام با فشار بهش در آموزش اذیتش کنم، از ی طرف هم نمیخوام عمر مفیدش رو به باد بدم و از موهبتی که خدا نصیبش کرده، بی بهرش کنم. واقعا خیلی سخته بین اینا جمع کردن-فعلا که کلاس ریاضی میره البته نه آمورش ریاضی محض، بلکه ریاضی و بازی و دوست داره کلاسش رو ( منم خارج زا کلاس اصلا بهش فشار وارد نمیکنم و صرفا گاهی با بازی اعداد رو میشماریم یا جمع و تفریق میکینم بدون هیچ اذیتی)، کلاس زبان هم نوشتمش و اونم همینطوری هست، الان هم قصد دارم بزارمش کلاس ژیمناستیک که مامان جانم ی کم دعوام کرده که اینقدر بچه رو خسته نکن، حالا این وسط باباجانش میخواد بسته پیش دبستانی پرش رو براش بخره. از این ی کم میترسم نکنه ما اطلاعات بچه رو اینقدر زیاد کنیم که بعد بخواد با همسن و سالهاش بره مدرسه نتونه باهاشون خودش رو تطبیق بده-البته مشاور آخری که رفتیم پیششون برای تست، گفتن پسر شما باید بره مدارس با آموزش خاص و توی دوره دبستان جهشی بخونه والا زده میشه از مدرسه ولی خب سال اول رو چه گلی سرم بگیرم -آخ کاش ما هم مدارس چندزبانه و بدرد بخور داشتیم توی کشور :))))))))))


پسر کوچیکه هم هر روز بزرگ و بزرگتر میشه، تعداد محدود جملات دو کلمه ای میگه، مثل آب بده، بابا رفت، ماشین رفت که البته رفت رو میفرمایند یفت و ماشین رو صرفا به گفتن ما اکتفا میکنن، تنهایی خودش رو از مبل میکشه بالا و شروع میکنه به دویودن روی مبل مثل اخوی بزرگترش


همسر پریشب داشتن اضهار تعجب میکردن ازحذف لاریجانی و میگفتن خب حالا شما سبزو بنفش  ها میخواین به کی رای بدین ؟ عرض کردم دیگران رو که  نمیدونم، ولی من با اومدن لاریجانی و حتی خود ریس اصلاحالت هم به کسی رای نمیدادم، جوونی من که رفت و ته تهش 40 سال دیگه زنده باشم دیگه برام فرقی نداره چی میشه و کی میاد و کی میره و کی میبره و کی میخوره و.... بچه هام رو هم که خدا بخواد برنامه دارم براشون اینجا نمونن پس از نظر من فرقی نداره دیگه-شمام خودت رو اصلا خسته نکن چون بحث هم نخواهم کرد با شما

درواقع تصمیم گرفتم اگه بشه اصلا بحث سیاسی نکنم شمام دعا کنید توی خونمون اصلا از سیاست کسی حرف نزنه بابا جان دیگه حوصلش رو ندارم

نظرات 3 + ارسال نظر
یاسمین پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 18:09

سلام عزیزم، مدارس دو زبانه هست، حتی چند زبانه اما هزینه هاش خیلی بالاست، در مورد سیاست کاملااااا باهات موافقم تونستی یه زنگ بهم بزن تا بهت بگم کدوم مدرسه به درد پسرت میخوره

سلام عزیزم
به چه شماره ای بهت زنگ بزنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رها پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 16:02 http://golbargesepid.parsiblog.com

سلام بانو محبوب
راستش یادم نمیاد قبلا کامنت گذاشته باشم ولی این پست برام خیلی جالب بود و میخواستم خواهش کنم در مورد جایی که برا تست گل پسر رو بردی منو راهنمایی کنی
اینکه یه جا بردی چند بار یا چند جای مختلف
و اگه اشکالی نداره بهم اسم موسسه رو بگی و یا کلاس هایی که ثبت نام کردیش بهم معرفی کنی
راستش من یه نی نی ۲ ساله دارم که کسانی که میبیننش متفق القول میگن هوشش و قابلیت هاش توسط من و همسرجانم نادیده گرفته میشه و باید بیشتر و اصولی تر براش برنامه داشته باشیم!
به نطر خودم که نرماله نی نی جانم و البته من دور و برم سالهاست بچه کوچولویی نبوده که تجربه ای داشته باشم
خوشحال و ممنون میشم از راهنماییتون استفاده کنم و بی صبرانه منتطر جواب هستم
بوس فراوووون

چشم ی پست میزارم ولی متاسفانه یکی دو هفته خیلی خیلی در محل کارم درگیر هستم-بعدش درخدمتم دوست من

دل آرام پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 12:21

از نظر روانشناسی بالاترین بهره هوشی هم زیر هفت سال آموزش لازم نیست
پس اون پیش دبستانی رو نده به بچه. بچه ی باهوش هم اگه از هفت سال شروع کنه عقب نمیفته عزیزم. بهش فشار نیار و بذار بچگی کنه، زبان دوم هم از چهار سال بذارش.
این همه هم نبر تست هوش دختر، این مشاوره ها که میبری علوم تربیتی خوندن؟ روانشناس هستن؟ روانشناسی با این فشار ها مخالفه

آموزش صرف و آکادمیک لازم نیست والا دقیقا در همین 3 تا 8 سال سینابس های مغزی بچه در حال شکل گیری هست و هرچقدر آموزش همراه با بازی بیشتر باشه مغز فعال تری خواهد داشت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.