محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

گزارش روند رشد پسرای من

کوچیکه مستقلا خودش راه میره، دیگه زمین نمیخوره زیاد-وقتی می افته زمین خودش میتونه بایسته تقریبا، البته هنوز این رو باور نداره و در حال آزمومدنش هست واسه همین اگر نزدیک چیزی باشه سریع چهاردست و پا خودش رو میرسونه بهش و ازش میگیره و می ایسته والا با تمرکز خودش بدون اتکا به چیزی بلند میشه-تقریبا همه چیز رو متوجه میشه و وقتی ازش می پرسی این رو میخوای یا میخوای این کار رو بکنی و.... با خنده و آوا نشون میده نظرش رو-ملودی های شاد رو خیلی دوست داره علی الخصوص یکی دوتا آهنگ از کیمدی ها رو که تا میشنوه بلند میشه و مدل خودش شادی و پایکوبی میکنه بچم-بشدت دنبال رو بزرگه هستش و امان از آتیشی که سالهای بعد من باید خاموش کنم با این حساب که میبینم-بعضی از کلمات مثل ماما و بابا و م(بافتحه)یعغنی من و ب(بازم با فتحه) یعنی بغل و ببببب(بازم با فتحه) صدای ببعی که البته جای صدای مرغ و گاو  و خروس هم میگه :))))) و.... رو تلفظ میکنه و البته هزاران آوای دیگه که بعضی هاش ممکنه با معنی باشه و بعضی بی معنی اما میخواد خودش رو قاطی بزرگترها کنه( مثلا دیشب خواهر وسطی و خاله جان داشتن حرف میزدن و من و پسر کوچیکه هم پیششون بودیم و ایشون داشتن شیر میخوردن، یهو وسط شیر خوردن برگشته سمت اون دونفر و شروع کرد به حرف زدن و آوا درآوردن یهو دیدم دارن میخندن میگم چیه خب بچم حرف میزنه میگن نه ما داشتیم میگفتیم واسه فلان موضوع چیکار کنیم این یهو برگشته راه حل میده :)))))))) )

پسر بزرگه که هر روز با روز قبلش فرق میکنه و انگار عجله داره برای بزرگ شدن، یک دوره 15 جلسه آنلاین گذاشته بودمش که البته رو به اتمام هست و درحال تمدیدش هستم، کلاس ریاضی بازی محور (آی مت) من واقعا راضی هستم برای پسرک من که تشنه آموزش هست خیلی خوب جواب داده، ( بازم البته که خود ما قبل این کلاس توی خون هم با بازی آموزش داشتیم ضمن اینکه پسرک از این نماهنگ های آموزشی فارسی و انگلیسی زیاد میدید و مبینه علی الخصوص جوجو رو) پسرک تا 15 رو میشماره بدون اشتباه و با کمک تا 20 روو عددها رو تا 10 میشناسه نوشتاریش ر و و اجسام رو میشماره، حتی توی ذهنش کم و زیادشون هم میکنه یعنی میگه مثلا اینا 4 تا هست اگر یکی روش بزاریم میشه 5تا اگه اونم یکی اضافه کنیم میشه 6 تا و اگر یکی کم کنیم میشه باز 5 تا یعنی یک ذهن خلاق، عاشق گیاه و باغبانی هست فکر کنم برخلاف کوچیکه که عاشق حیواناست بیشتر-داستان های کوتاه میگه شبها موقع خواب و میخواد که من براش کاملش کنم-توی بازی با تبلت و لپ تاپ هم که استادی شده برای خودش :))))-شبها ساعت 7 شب شبکه سلامت مسابقه مافیا نشون میده گاهی شده ببینه ( البته من و باباش هرشب ساعت 11 نگاه میکنیم که خب ایشون خوابه) سعی داره قوانین مافیا رو کشف کنه و من و ایشون و باباش روزی نیم ساعت با قوانین من درآوردی ایشون البته باید مافیا بازی کنیم و هی با باباش کل کل داشته باشه که درسته قوانینی که اون میگه یا نه-خیلی خوب نتیجه داده راهکار تربیتی خرید کردن باهاش توی مغازه ها و اصلا اهل این نیست توی مغازه داد وبیداد راه بندازه که این رو میخوام یا اون رو حتی اگر چیزی باشه که خیلی دوست داره چه خوراکی و چه اسباب بازی (البته که من خودم قبل اینکه بچه چیزی رو بخواد براش خریدم  و توی خونه داشته تقریبا:) اما بوده که اینجوری هم نبوده باشه) ممکنه چیزی رو بگه این رو لازم دارم من که با توضیح اینکه الان ما برای خرید این نیومدیم یا اینکه تو داری یا ما قصد داریم بهترش رو بخریم و.... ( که البته همه برمبنای واقعیت هست نه برای گول زدن بچه و اون چیزی که بهش گفته میشه و اححیانا قولی که داده میشه و....توی مغازه همون عمل میشه) راحت میپذیره و رد میشه از اون وسیله-یا اگر بهش میگیم فقط یک چیز حق انتخاب داری فقط یکی انتخالب میکنه بین چیزهایی که دوست داره، بارها و بارها مغازه دارها تعجب کردن دفعه بعد که میریم باز هم ممکنه ابراز تعجب کنن-بهش توی خرید امکان انتخاب میدیم و .... پسرکم هم عالی برخورد کرده تا امروز

دعا کنید عاقبت بخیر بشن چه بچه های من چه همه بچه ها که معصوم هستند و عزیز

نظرات 1 + ارسال نظر
دل آرام سه‌شنبه 28 بهمن 1399 ساعت 13:10

ببوسشون.
کلاسهای کجا رو نوشتی آنهایی که راضی هستی بگو ما هم استفاده کنیم.

آی مت عزیزم-اگر میخوای بپرسم ببینم تهران کجا دارن برات بزارم
من ریاضی رو نوشتم، الان هم دارن زبان برگزار میکنن که اون رو هم نوشتم اما هنوز برگزار نشده ببینم چجوریه -البته من کلاس های غیرحضوری رو نوشتم-یعنی شما هم میتونی دخترت رو ثبت نام کنی بنظرم
اگر تلگرام داری بگو عزیزم کانالشون رو بدم بهت-البته اینا مشهد هستن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.