محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

کیا موافق نظر من هستن؟

آقا برای من اصلا قابل هضم نیست اینکه زنی بگه : من حقوقم رو توی خونه خرج نمیکنم، باهر ترفندی -چرا؟ چون وظیفه شوهرم هست که خرج خونه رو بده -وقتی صحبت از مهریه میشه کاملا موافق اون هستن و اون رو مایه بقای زندگی میدونن و مانع سوء استفاده از زن-وقتی دختری که اتفاقا کار هم میکنه و درآمدی داره ازدواج میکنه بلافاصله وئظیفه خودشون میدونن برن سراغش و راهنماییش کنن که تا میتونی حقوقت رو برای خودت نگه دار و حتی ی حساب مخفیانه داشته باش و........ اما وقتی صحبت از حقوق زنان میشه در زندگی داد سخن میدن و پیراهن میدرند که آی در حق ما داره ظلم میشه و ما حقوق برابر میخوایم

بله منم حقوق برابر میخواممممممممممممممممممممممم خیلی بیشتر از این قبیل زنان محترم-اما حق رو به این خانوم های محترم نمیدم چرا که به نظر من همین ها هستن که مانع رسیدن به قوانین بهتر میشیم-زنی حق داره حقوق برابر بخواد که وقتی پای حقوق دریافتی از قانونی که قبولش نداره میادوسط اون رو هم قبول نداشته باشه-قانون به مرد میگه به زن مهریه بده این دسته از بانوان محترم این تکه رو قبول دارن ولی قانون میگه درقبالش اون آقا حق داره به همسرش اجازه خروج از خوونه رو هم بده پس چرا اینجای قانون بهشون برمیخوره چرا که برمبنای همون قانون آقای خونه میتونه بگه از نظر من حق کار کردن نداری، و.....-قانون میگه مرد وظیفش هست نفقه و خرج زندگی همسرش  رو بده اما درکنارش میگه شمای زن وظیفت تمکین هست در هر شرایطی ، پس چرا صدات رو میبری بالا که مگه من برده ج+ن+س+ی هستم-قانون میگه مرد رئیس خونه است و حق طلاق داره، بچه ها هم بعد از طلاق از آن مرد هستن و.....  وقتی میتونی از مزایای یک قانون استفاده کنی که همه بخش های اون رو قبول داشته باشی اما ی عده از ما بانوان محترم اون بخشی که به نفعشون هست رو درست مثل مادر مادربزگشون قبول دارن ولی اون بخش دیگه رو نه و حسابی متجدد میشن در بخش دوم و مترقیانه داد سخت میدن که با مرد مساوی هستن و.....

پس لطفا برابری بخواید ولی در همه جوانب تا شاید قانون هم بلاخره کوتاه بیاد و حق ما رو پس بده :)))))))))))))))))))))))))))))))

البته اون آقایونی رو هم نمیفهمم که وقتی میان خونه انتظار دارن همسرشون به قول مادر مادرشون خونه رو دست گل کرده باشه؟ غذای باب میلشون رو پخته باشه، میز رو چیده باشه، سر وضع خودشم مثل ی شاهزاده خانوم باشه با صورتی مزین به لبخندی ملیح و آغوشی باز برای پذیرایی از همسر حتی اگر خانوم خونه کارمند بوده باشه و حالا آقای خونه چیکار کنه؟   ایشون زحمت بکشه بخوره و بره توی اتاق خواب و خانوم خونه هم بعد از انجام وظایف زناشویی در قبال عشق زندگیشون بره وایسه ظرف بشوره و ....... بعد هم انتظار داشته باشه همسرش هرچی حقوق میگره در طبق اخلاص بزاره و دودستی تحویل ایشون بده و در همه مخارج خونه مشارکت کنه و مهریه رو کی داده کی گرفته اصلا همسر باید مهریه رو ببخشه-خب برادر من ی کم از اون صندلی ریاستت بیا پایین و بفهم وقتی میتونی از همسرت انتظار مشارکت داشته باشی که جنابعالی هم بخشی از نیروی محرکه  در چرخوندن چرخ مسئولیت های زندگی باشی نه اینکه بچه داری و خونه داری صرفا وظیفه همسرت باشه و اخبار دیدن و خوشگذرونی  وظیفه تو و تازه طلبکارم باشی که داری خرج خونه رو میدی و زحمتا میکشی و واسه خاطر زن و بچه است که میری سرکار که اگر اونا نبودن حتما قرار بوده سماق بمکی-درضمن همون قانونی که شما رو رئیس زندگی عنوان کرده اعلام کرده وظیفه همسرت خونه اری و بچه داری نیست حتی همسرت میتونه برای شیردادن به بچه خودش ازت حقوق بگیره

پس بهتره همه قانون رو اجرا کنی نه فقط اون بخشی که به نفعته لطفا



نظرات 1 + ارسال نظر
مهربانو دوشنبه 8 دی 1399 ساعت 16:05 http://baranbahari52.blogsky.com/

جانا سخن از زبان ما میگویی (دل ما)
تمشک جان من بخاطر همین عقاید بارها از طرف جامعه ی زنان گوجه فرنگی لهیده دریافت کردم
جالبه اینجاست آخرین چیزی که از یه خانمی که دوسال و نیمه در یه کشور پیشرفته زندگی میکنه شنیدم : احساس میکنم انقدر قدرت دارم و مستقلم که اصلا نیازی به وجود یک مرد در کنارم ندارم و همزمان گوله گوله اشک می ریخت و به همسرش میگفت تو بخاطر اینکه یکمی به من دلگرمی بدی تو زندگی باید خونه ی پدریت رو بنام من کنی

خدایی موجودات جالبی هستیم .

یه چیزدیگه هم هست اینکه اگه بتونیم معنی واژه ی درست فمینیسم رو اجرا کنیم خیلی هنر کردیم .
فمینیسم یعنی برابری حقوق زن و مرد ولی نمیدونم چرا اکثر فمینیست ها رسما" ضد مرد هستند؟؟!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.