محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

محبوب دلم

دیروز، امروز، فردا

از خودم خجالت کشیدم

ی مطلبی خوندم توی صفحه خانم  دکتر رویا تیموری توی اینستا گرام با این مضمون

مامان خوبم،بابای مهربونم! وقتی برای همه کارهای اشتباهم برام توضیح میدی، نصیحتم میکنی، مدام باهام حرف میزنی، میخوای من رو قانع کنی ، درحقیقت من رو مظطرب میکنی! من نمیفهمم که!من یک لحظه هیجان زده میشم و بازی میکنم اما تو مدام من رو نصیحت میکنی و توضیح میدی که کار من خیلی زشت بوده! من فقط دلم میخواد بازی کنم، خوشحال باشم!من دلم نمیخواد ناراحتت کنم، دلم نمیخواد بچه بدی باشم، من دلم نمیخواد ناامیدت کنم، و بدتر از همه من نصیحت ها و توضیحاتت رو درک نمیکنمم و احساس خنگ بودن میکنم.مامان بابای مهربونم، کمکم کن یاد بگیرم، بهم نگو چقدر کارام بده! بهم بگو چطور خوشحالت کنم، من آرزومه تو خشحال باشی


این رو که خوندم قلبم تیر کشید. بعد ی مطلب دیگه خوندم توی صفحه آقای دکتر بهزاد چاوشی


dr.behzad.chavooshi .: چند سال پیش گزارش عجیبی توسط اساتید دانشگاه UCL در غول ژورنالهای علمی دنیا یعنی مجله NUTURE به چاپ رسید؛ نتایج این پژوهش تمام معادلات رو به هم زد! اگه بخوام به زبون ساده بگم محققها اومدن طی چندین سال، بطور پیوسته تغییرات مغز بچه‌ها رو از سن خیلی پایین تا بزرگسالی‌شون با MRI بررسی کردن تا اینکه به یه نکته خیلی عجیبی برخوردن! اونها متوجه شدن کودکانی که در طول دوره کودکی والدین "پرحرفی" داشتن که مدام با اونها ارتباط کلامی داشتن، اون قسمت از مغزشون که مسیٔول گفتار هست در دوره نوجوانی رشد بیشتری از همسالان خودشون داشته و این رشد بیشتر، دقیقا عامل افزایش "هوش کلامی" اونها در ادامه زندگی بوده. در ضمن بچه‌هایی که در اوایل زندگی والدین "فعال به لحاظ فیزیکی و پرتحرکی" داشتن و دایٔم اونها رو به بازی و فعالیت وا می داشتن، در دوره نوجوانی "هوش غیرکلامی" بالاتری از مابقی رفقاشون داشتن. خیلی عجیبه اما واقعا محرکهای محیطی باعث شده بودن که مغز اونها در مقایسه با همسالانشون رشد بیشتری کنه و هوش کلامی و غیر کلامی اونها بدلیل تحریکهای محیطی افزایش پیدا کنه، دقیقا بر عکس اون چیزی که همیشه ادعا میشد، همیشه ادعا میشد که ضریب هوشی کاملا پدیده ژنتیکیه و‌ قرار نیست بعد تولد تغییری توش ایجاد بشه! شاید باورتون نشه اما یافته‌های این پژوهش نشون دادن محرکهای محیطی در طول زمان می تونه تا ۳۳ درصد ضریب هوشی یا همون IQ رو افزایش بده و فقر محرک محیطی می تونه تا این اندازه هوش رو کاهش بده. نکته عجیب تر اینکه اهمیت محیط در میزان هوش کلامی خیلی مهمتر از هوش غیرکلامی بود، یعنی اگر کودکی دارید که هوش کلامی بالایی نداره و ضعفهای اساسی در برقراری مهارتهای ارتباط اجتماعی داره، باید بدونید که تا ۴۰ درصد احتمال داره که با آموزش های درست IQ فرزندتون به طرز محسوسی افزایش پیدا کنه.

اینجا دیگه اگه توی شرکت نبودم و از همکارام خجالت نمیکشیدم یکی میزدم توی گوش خودم و چندتا فحش حسابی هم نثار خود نادونم میکردم
آخه این طفل های معصوم چه گناهی کردن من بیحوصله و تنبل شدم مامانشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 
اما آیا فایده ای داره این مطالب؟ نخیر به قول مامان خانوم جانم ، یاسین توی گوش الاغ خوندنه، چند روز عذاب وجدان دارم و بعدش باز زندگی از نو، واقعا چیکار باید بکنممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.